Grahams har inte kvar LK140 och B&W 804 bland sina rekommenderade system längre, just nu rekommenderas en Naimkombo (282/250) till B&W 804.
Jag var för ett tag sedan på Infidelity (
http://www.infidelity.co.uk/) i Kingston (västra London) och de var ovilliga att rekommendera Linnhögtalare överhuvudtaget Det stod ett gäng Komponent i ett hörn men det var allt. De hade i princip all Linnelektronik i affären men ljudet genererades via annat märke. Många tycker säkert att det är konstigt, jag som "bara" har Linn som källa sedan en tid tillbaka och har Naim/B&W efter min Ikemi reagerar inte nämnvärt. Sällan har jag haft sådan lust att lyssna på musik som nu, det känns som om det bara låter bättre och bättre. Därmed inte sagt att jag inte kommer att välja Linnhögtalare eller förstärkare igen, så fort jag har flyttat in i ngt bättre lämpat rum ska jag damma av mina 5140 och pipa iväg till Grahams och låna (!?!?) grejer.
Enligt Jason (ngn höjdaringenjör på Naim) använder de DBL som referenshögtalare vid deras interna utveckling, "There is nothing better".