Bilden är ju klockren!
Visst är det så! Många tar saker personligt, känner kanske att de inte blivit tillräckligt hörda?
Ett problem är att det helt uppenbart finns flera, även i detta lilla forum, som inte på något sätt är medvetna om sin egna oförmåga att acceptera andra!
Jag vet, med i alla fall lite självinsikt, att jag gillar att utmana! Man samtidigt så är jag genuint intresserad av att ta del av andras kunskaper och insikter! Ibland blir det fel, man ställer en för hård fråga till någon som inte har förmåga att se omgivningen för alla LP12'or som står ivägen.
Min förhoppning är att summan av vårt möte på detta forum är betydligt större än om vi inte möttes alls!
Men hur skall man göra när saker börjar bli för upphetsade? Trots att man inte själv vill så bör man nog backa hem lite... börja med att övertyga sin "motståndare" om att man faktiskt lyssnar! Att man bryr sig, att man är intresserad!
Dock så är det ibland omöjligt att få alla att förstå att även DE måste hjälpa till, de kommer fortsätta med sin attack. Det märkliga är att de nog själva känner att de endast tvingas försvara sig...
Utan referens till något,, det är bra att chilla ibland!