Hyffsat mottagande, men inga överord om återgivningen av CD-kvalitetsmaterial, vilket jag finner en aning märkligt. I.o.f.s. har jag noterat att den är dels ganska placeringskänslig vilket kan dra ner betyget om man inte ordnat med bra underlag och dels att resultatet kan variera kraftigt beroende av skivorna. Den har ingen direkt insmickrande ljudkaraktär om inte skivorna bjuder på det. Å andra sidan fattar jag inte hur testaren kunnat missa hur oerhört musikaliskt korrekt den är. Musiken flödar på ett sätt som ingen CD som jag hört ens kommer i närheten av (inkl. CD12). Att den är fullständigt magisk med högupplöst material är kanske ingen direkt överaskning.
Noterade att testaren hade Krell Evo-serie som Sportbilsentusiasten tyckt var klart bra. Är de verkligen så bra?
Ang. högupplöst material så ges en länk till
http://www.itrax.com/. Någon som har handlat där någon gång?
PS! Lyssnar just nu på Bruce Springsteen:s Live 75-85 som en f.d. sambo även haft på vinyl, men detta är
mycket bättre än vinylen med den dåvarande setupen (LP12 m. Cirkus, Lingo 1, Ekos I, Arkiv 1, Kairn m. Brilliant, LK280, Isobarik, modell precis före Ku-stone-implantaten kom).