Jag kommer förmodligen inte att byta till en Klimax DS. I alla fall inte inom överskådlig tid. Det känns som att Akuraten räcker väl. Jag sitter fortfarande uppe nästan varje natt och lyssnar igenom skivor jag inte hört på länge.
Ska prova 242 hemma här framöver och känna efter hur de känns. Om det är som jag tror kommer de nog att få stå kvar i så fall.
ed wrote:
Visst är 242 fantastiska högtalare men med source firsttänkande kanske det blir lite väl baktungt.
Kan tänkas. Men jag tror att kvalitéerna Akurate DS för med sig kommer igenom Di:n ändå. Även om de kanske blir aningens tillplattade.
pekka71 wrote:
allt är ju beroende på slutmål och tillfälle, vet man att man ska ha ett par 242 för eller senare så tycker jag inte att det är fel att handla även om man inte har toppkälla, därimot kommer nya högtalare aldrig att kunna ge det en klimax ds ger
Nej, det är sant. Helst skulle man väl vilja ha Klimax 350, men det är ännu mer avlägset än Klimax DS. 242:orna ligger rätt bra till prismässigt också. Sen tror jag att lyftet Katan -> 242 är större än Di -> t.ex. Exotik+DA.
Finns inte så många vettiga flerkanalsförsteg att välja på. Iofs kunde kanske en 5103:a och en 5125:a till vara en lösning, men återigen - jag tror att ett par 242:or blir roligare.
MNn wrote:
A242 är klart bra högtalare, helst aktiva
Vet ej hur försteget i DI är men som f.d Movie05 ägare kan jag tänka mig att det blir en flaskhals.
Vart har du Ardbeg-bilden...
Givetvis kommer målet att vara att aktivera dem om jag nu slår till.
Försteget i Di är väl närmast jämförbart med Kolektor.
Ardbeg-bilden försvann då jag bytte server här för ett tag sedan. Ska se om jag kan peta dit den igen.