selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Sep 28, 2024 17:06

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: En vädjan
PostPosted: Tue Aug 30, 2011 21:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Sep 26, 2004 17:14
Posts: 684
Senaste tiden har varit rätt ovänskaplig här måste jag säga. Så jag skickar ut en vädjan här om att vi måste sansa oss.

Vi har miljökatastrofer, krig, svält och övergrepp världen över.

Men här sitter vi med I-landsproblem och slänger allehanda ord ur oss pga hur folk lyssnar framför stereon?

Vet själv hur man kan ryckas med i diskussionerna och bli allt hetsigare, var själv en av dom på den tiden Hififorum var som hetast där jag, sladd och en bunt andra rök ihop i ett flertal trådar. Det enda jag lärde mig av det var att det var slöseri med tid.

Folk kommer alltid att ha sitt sätt att lyssna, man kan diskutera lugnt kring det hela och få fram sina synpunkter och på så sätt kanske utvecklas tillsammans. Har inte alltid varit Linnist själv men åkte dit rätt snabbt i yngre dagar och har sedan dess "predikat" kring vikten av musik och inte ljud. Men det kommer aldrig att funka med att banka in såna saker. Man får helt enkelt bara förmedla sina synpunkter kring det hela och sen får det vara.

Sen kan man ju också, som jag påpekat tidigare, försöka hålla sig till Tune Dem i det här forumet då det är ett nischat forum. Och har man inte använt sig av det så kan man vara tydlig med det. Har man det som standard kanske man kan lägga in det i sin signatur eller något.

Men att var och varannan tråd ska spåra ur med både det ena och det andra, det känns väldigt onödigt och är något som kommer avskräcka folk från alla falanger.

Så snälla: Lugna er, vi vet själva våra egna prioriteringar och det är det som är det viktigaste. Och vi ska inte sitta och dumförklara folk som lsyssnar på andra sätt, det är deras spenderade pengar. Och tycker haraldur eller nån annan att det låter bra hemma hos dom, så låt dom tycka det. Allt ligger i betraktarens öga. Eller öra.

_________________
The perverted fear of violence
Chokes the smile on every face


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited