Bill50x wrote:
Var det samma pickup och riaa till de båda LP12:orna?
/ B
nej det var det inte, majik 12án hade en Adikt, och på min är det ju urika(linn värsta riiasteg) som endast tar moving coil
båda spelarna var kopplade i en Akurate kontrol nya versonen majiken använde akuratens inbyggda riia.
måste bara förtydliga, efter att ToT skruvat i min toppade 12án slog majik 12 den på att dra in en i musikupplevelsen medans min 12'a var bättre rent HIFImässigt dock riktigt tråkig att lyssna till, vilket inte Majik 12 var som var mycket rolig
Efter att Kantola hade ändra på ganska många pungter i min 12'a så hade min 12 grymt mycket mera ös och riv men fortfarande lika snyggt spelande som tidigare, detta tycker jag är väldigt konstigt eftersom ToT har öst skit över Anders Kantolas skivspelar skruvning, detta var också anledningen till att jag gärna lät ToT skruva i min spelare för att få den så mycket bättre som de hävdade att den skulle bli, vilket med facit i handen det inte blev, vilket jag hoppats på
Det tråkgigaste är att jag som kund ska bli slagträ för att komma åt en annan handlare, samt mina vänner missförtroende förklarade för att de har sålt Hop i kok Lp 12 till mig.
Jag kan säga att jag kommer aldrig att sluta jaga den sista magin ur mina grejer, innebär det att jag måste åka 140 mil till t.e.x tonläget för att testa hans skruvning så är jag beredd att testa, bara för att få veta om det går att krama ut lite till ur mina grejer.
Det jag vet idag är att Anders Kantola har lyckats bäst med min 12á enligt min smak, dock håller jag det inte för omöjligt att det finns andra kockar som kan lyckas än bättre vilket framtiden får utvisa
Samma är det med mina Keltikar, vi har t.o.m åkt till oslo bara för att köpa ett par till för att kunna testa ett par Klimaxfilter som följde med, idag spelar mina keltikar på ett sätt som jag börjar bli nöjd med, och jag personligen kommer aldrig att köpa någon av Linn nya högtalare i dagens sortimen, helt enkelt för att de klarar inte att göra vissa saker som Keltikarna klarar som tilltalar míg (det är inte basen utan det magiska mellanregistret), enda högtalaren i dagsläget som intresserar mig att byta till är Komri, men jag tänker inte tvinga någon annan att tycka lika dant, men man är välkommen att lyssna på mina Keltikar
Varför jag nämner olika handlare i denna tråd är att jag gärna vill ge min syn på det inträffade, känns orättvisst att man ska anväda min 12á för att smutkasta någon annan vill bara lägga korten på bordet så ingen blir vilseled av vinklad info, om det ens finns någon sådan?
Nä nu är det dags att lägga på en vinyl, höres