Nytt hus,
Vi har användt en del tid på att Lägga in nytt golv med golvvärme, vi valde en variant som är ingjuten i tjocka dämpande matter, som gör golvet behagligare att gå på och dämpar vibrationer.
Nya högtalalare provas ut, DC10 Audio Kabuki-Ohaku, min har lite oppdateringar jämfört med standardmodell. En högtalarprodusent jag vart intresserad av med spännande lösningar, fick tillbud på ett par som vart med på et par få demor til et bra pris. Har dock inte haft tid at få til varken plasering helt bra eller skystering av diskant och mellanregister, sitter 2 kontroller på baksidan av dem för detta. Ska sätta upp microfon och mäta antagligen senare i veckan.
Attachment:
Kabuki.jpg [ 11.94 KiB | Viewed 8376 times ]
Men de är ändå kul att lyssna på, drivs nu av ett rätt nytt M4100 (2år kanske, körs som 2100) med KlimaxDSM (senaste) som källa. Som det är nu tycker jag den presterar väldigt bra, bättre än 350? Det är en helt annan typ av musikförmedlare, men de områden jag trodde den skulle kunna vara svag på har den faktiskt presterat riktigt bra på (framförallt 3K arrayens område) Det är ingen cerwinvega superbas i dem, men den har en så länge klart hänga med i farten, och de speal djupt, 18hz på +-2db tror jag det var, de är på 97db kännslighet. Jag skulle gärna höra dem med nåt bättre och kanske starkare Ktwin/solo eller Tundra gärna mono.
Har lite småsaker som e nytt också
Ny projektor, SIM2 Nero3, detta är projektorn för den som vill ha en riktigt bra bild, en naturligt och skarp kontrast, ja var tveksam när jag köpte denna och såg en del på 4K och bland annat Sony VPL-VW1100ES. Jag kommer inte skaffa en 4K på en stund, jag har inte sätt på några lösningar hur de ska utnyttja HDR på alla tv, projektorer osv, som inte klarar det nu. Och att kunna utnyttja HDR lite eller fullt ut är betydligt mer intressant för mig än själva 4K.
ny duk 100" firehawk stewart duk,
andra duken DNP Suprenova 92" hamnar i källarvardagsrummet med Epson tw9100 och komponentsurround, T+A K8 super reciver/med blurayspelare och streamer, samt kanske A226