Tiden går snabbt - är riktigt, riktigt nöjd med stereon nu. Känner ingen riktigt dragning åt att uppgradera ytterligare (jo, dragningen finns men plånboken sätter effektivt stopp nu
)
Hörlurslyssningen tar mer tid, speciellt nu när det blir fler som ska samsas om utrymmet här hemma, och nu går det via MacBook Air - AQ Forest USB - Hegel Super - Philips Fidelio X2.
Tyvärr så kommer jag inte åt att ta signalen från EADSM till en DAC/Hörlursförstärkare.
Jag inser att jag inte kommer att lägga pengarna på en OPPO HA-1, eller en Pioneer U-05 eller Marantz. Lite för mycket pengar i dagsläget.
Jag har varit mycket sugen på en Schiitkombo (Magni/Modi) fast nu har det även kommit ett alternativ från Project.
PRO-JECT PRE BOX DIGITAL S2 - Den har funktionerna som jag vill ha, dvs kunna ta en digital signal från Linn och ett bra hörlurssteg på det. Att den sedan kan ta DSD och MQA är mer som grädde på moset och något som jag inte ser att jag behöver idag - fast det kanske kommer längre fram?
Har någon av er ett bra alternativ i prisklassen cirka 5k? Ska kunna ta en digital signal från EADSM och driva ett par Sennheiser HD650, Fidelio X2 m.m. Lyssnar mest på AOR, och ibland lite hårdare. Men jag uppskattar mer det välproducerade stuket (som några kallar för "slick").