selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Mon Jun 24, 2024 15:17

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1633 posts ]  Go to page Previous 19 10 11 12 13109 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 03, 2008 14:28 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Jan 21, 2004 13:52
Posts: 173
Tom Waits - Blood Money, riktigt riktigt bra! :D

Tom kan verkligen konsten att skapa stämmningar i musiken. Ska du börja lyssna på Tom Waits så rekommenderar jag Closing Time eller Heart of a Saturday Night som kanske är lite lättare att lyssna in sig på.


Attachments:
waits.jpg
waits.jpg [ 14.09 KiB | Viewed 1382 times ]
Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 18, 2008 17:18 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:28
Posts: 434
Lyssnar just nu till soundtracket till en av mina absoluta favoritfilmer,nämligen...
Image
Office space.Stencool gangsta-rap.Är normalt ingen stor fan av rap/hip-hop men detta är bara bäst :) Håller dessutom med om texten på omslaget till 100%.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 18, 2008 17:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5292
Location: Bromma-Stockholm
Nine Inch Nails - The Slip
Är just nu hänvisad till datorhögtalarna eftersom jag kablar om min numera kompletta Linn-rigg (utom högtalarna dårå, dom är fortfarande Dahlqvist DQ10a).
Image

/ B


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 18, 2008 19:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 01, 2005 14:59
Posts: 1142
Location: Göteborg, Sveriges framsida!
Bill50x wrote:
Nine Inch Nails - The Slip
Gratis är gott!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 28, 2008 20:59 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Nov 03, 2005 14:35
Posts: 292
Location: Västerås
Joe Cocker - One night of sin

Strålande....bra drag i den...speciellt sedan jag satte Basiken på en luftdämpad hylla (med ett extra hyllplan och en innerslang á 14 tum...)


Attachments:
cocker.jpg
cocker.jpg [ 57.29 KiB | Viewed 1377 times ]
Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 29, 2008 13:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Jun 30, 2005 00:41
Posts: 572
Location: Malmö
Just nu. Edith Söderström, en nygammal favorit som jag har haft ett tag nu. Men efter att ha fått tillbaka LK 85 orna med nya aktiva kort så låter den ÄNNU bättre. CD heter "Timmar på taket". Lite lätt vemodig och stämningsfullt så det förslår. Hon kommer från Lund och har tydligen en ny CD på G. Hörde på P 2 i dag.

_________________
Peter 18


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 22, 2008 01:14 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:28
Posts: 434
Image
Orff-Carmina Burana
Jag köpte denna skiva pga Euphonia audioforums operakunnigas rekommendation.Lyssnade igenom den under gårdagen,den första operaskivan jag lyssnat igenom.Otroligt mäktigt och en riktigt bra inspelning,tror att det ena förutsätter det andra.

Image
Bob Marley-Live!
Bob Marley ja.Också det den första skiva med honom jag lyssnat på min anläggning.Anledningen är enkel,har inte ägt någon skiva av honom tidigare.
Den som inte gillar live versionen av no woman,no cry kan inte ha ett hjärta!Börjar snart bli en rastaman själv

Jag har fortsatt att utforska gamla skivor.Och i det här fallet att återupptäcka dom.
Image
Roxy Music-Avalon är faktiskt ett fantastiskt album som inte har några svaga spår.Titelspåret speciellt kommer man ihåg från sin uppväxt som något man brukade lyssna på och uppskatta.Denna skiva är och förtjänar att vara en tidlös klassiker,den håller fortfarande och är lika fräsch,cool och laidback nu som då.Eftersom jag lyssnat på denna skiva i mp3-spelaren så är den nu inlagd i min nästa skivbeställning!Rekommenderas varmt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 15, 2008 18:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Oct 13, 2004 13:02
Posts: 589
var; Pixies - Doolittle
är; Mothers of Invention- Trick or Treat


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 15, 2008 18:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
Men Carl, vad hände med Elvis då? Åt du så mycket glass att du glömde honom dagen efter? ;)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 16, 2008 09:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Oct 13, 2004 13:02
Posts: 589
Nja vad gäller Costello och glass är det mer naturligt att du reflekterar över om det finns kvalitet och kvantitet för att räcka i en hel vecka.... :)


Rose Royce - Strike again


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 20, 2008 12:02 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem
User avatar

Joined: Mon Feb 11, 2008 15:37
Posts: 57
Jag har formligen lyssnat sönder Disturbed's nya "indestructible" de senaste veckorna, och den snurrar fortfarande!
Många säger att den är tråkig och "inget nytt".
Jag håller inte med...
Det är intressanta melodier och överaskningar i de flesta låtarna. Ibland är det refrängen som är "klatchig" och ibland verserna. Vidare har både trummisen och gitarristen blivit mycket bättre än tidigare. Lite mer dubbelkaggar hade varit att föredra men men...
Att sen David Draiman inte sjunger en enda snäll ton på hela skivan är verkligen stenhårt! :twisted:

Totalt sett en bra skiva om ni frågar mig!

_________________
Måste alla folkmusiker vara klädda i säck och aska?


Top
   
PostPosted: Tue Sep 16, 2008 10:30 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Fri Aug 06, 2004 19:27
Posts: 209
Location: Umeå
Metallica - Death Magnetic

Deras helt klart bästa platta sen ...And Justice For All enligt mej. Kul att dom är tebax å spelar Metal igen.

_________________
All my friends are boppin' the Blues


Top
   
PostPosted: Tue Sep 16, 2008 11:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5292
Location: Bromma-Stockholm
Dixie_fried_56 wrote:
Metallica - Death Magnetic

Deras helt klart bästa platta sen ...And Justice For All enligt mej. Kul att dom är tebax å spelar Metal igen.
Vad jag förstått är ljudkvaliteten så bedrövlig på denna skiva att till och med vanliga musikrecensenter reagerar. Hur upplever du detta?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Tue Sep 16, 2008 22:59 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Fri Aug 06, 2004 19:27
Posts: 209
Location: Umeå
Bill50x wrote:
Dixie_fried_56 wrote:
Metallica - Death Magnetic

Deras helt klart bästa platta sen ...And Justice For All enligt mej. Kul att dom är tebax å spelar Metal igen.
Vad jag förstått är ljudkvaliteten så bedrövlig på denna skiva att till och med vanliga musikrecensenter reagerar. Hur upplever du detta?

/ B
Ja inte är den nån jättehöjdare. Det distar lite till och från och en del sånt tyvärr. Viisa låtar reagerade jag starkt på när jag lyssnade på en anläggning på jobbet, trodde nåt element hade blitt kasst. Skall lyssna lite mer och se vad jag mer upptäcker. Tror ett problem är att Rick Rubin kört sitt gamla race att han har sina "tekniker" som gör typ 90% av jobbet och sen kommer han in å lyssnar och säger det är bra, det är dåligt å sen drar han igen. Men jag tycker ändå att styrkan i låtarna och känslan överväger det mesta men inte allt. Så lite besviken är jag och då är det ljudkvaliteten som jag menar.
Jag har även köpt vinylen (5 LP boxen på 180 Gram och 45 RPM) som skall provlyssnas så fort stärkaren funkar igen.

_________________
All my friends are boppin' the Blues


Top
   
PostPosted: Tue Sep 16, 2008 23:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5292
Location: Bromma-Stockholm
Dixie_fried_56 wrote:
Bill50x wrote:
Dixie_fried_56 wrote:
Metallica - Death Magnetic

Deras helt klart bästa platta sen ...And Justice For All enligt mej. Kul att dom är tebax å spelar Metal igen.
Vad jag förstått är ljudkvaliteten så bedrövlig på denna skiva att till och med vanliga musikrecensenter reagerar. Hur upplever du detta?

/ B
Ja inte är den nån jättehöjdare. Det distar lite till och från och en del sånt tyvärr. Viisa låtar reagerade jag starkt på när jag lyssnade på en anläggning på jobbet, trodde nåt element hade blitt kasst....

Jag har även köpt vinylen (5 LP boxen på 180 Gram och 45 RPM) som skall provlyssnas så fort stärkaren funkar igen.
Har hämtat hem två olika rippar som är mycket olika varandra. Ska kolla lite mer och rapportera skillnaderna. Finns denna senaste skiva med i vinylboxen? Intressant. Iofs sägs det att det inte är slutmixen och mastern som är tillfixad så det distar utan grundinspelningen. Det betyder troligen att vinylen låter lika illa som CD´n...

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1633 posts ]  Go to page Previous 19 10 11 12 13109 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited