sportbilsentusiasten wrote:
Mortifikator Crenshaw wrote:
Ingen av de tre lägenheterna jag bott i har haft centralantenn med bättre radiokvalité än en vanlig bordsantenn, så det är helt klart värt att leta upp en antenn som funkar bra. Tyvärr är de oftast fula, men det är väl något man får ta...
/ MC
Tom en 5 kronors antenn är bättre än central antenn. Är ju en massa skitsaker (förstärkare mm) i dessa!
Dessutom får man in störningar från alla andra som har tuners ansluta i huset TILL SIN EGEN HIFI.
Sen finns det ju jätte snygga antenner o köpa, fråga vad Linn butikerna rekomendara. En del tom säljer antenner om man frågar...
Det bästa är att låna hem om det går. Hemma hos mig så vad Godar bättre än Magnum Dynalab men hos andra kan det vara tvärtom. Godar var nästan lika bra som Claes Ohlson men bara nästan. Prisskillnaden däremot var runt 1/5 till CO's fördel kanske.
Stor och ful är den, var man än sätter den men så länge inte hustrun klagar... Godar däremot kan man ha bakom, under eller ovanpå skivhyllan och kan bli helt osynlig.
Antennerna är inte utprovade enl någon tune dem. Hemma hos mig är det problematiskt, minst antal störningar vinner. Inget är helt störningsfritt. Inte ens en erkänd monoradio som Tivoli Model One går att få till helt, möjligen kanske med ett till Claes Ohlson schabrak i köket.