[quote="Freddy"]CDON har blivit bra på vinyl. Bra att dom skickar mot faktura så slipper man kontokort på nätet!
Jag vill avråda från att köpa vinyl eller vad som på faktura, såvida det inte handlar om rena amatörföretag. Kreditkort är hur säkert som helst och mycket enklare. Dessutom står banken för risken. Jag har fått mitt kort skimmat, men aldrig betalt något för det. Däremot har jag bränt mig på en faktura från Ginza (via fakturabolaget Klarna).
Klarna är ett simpelt inkassoföretag som lever på att Du gör ett misstag. Jag missade sista datum för betalning med en dag. Då låstes betalningen och jag fick en straffavgift på 50:- vilket ger en ockerränta i relation till priset för skivan! Du kan aldrig betala ett mindre belopp än fakturan, då säger det stopp direkt. Att betala in ett högre belopp än fakturan är naturligtvis inga som helst problem för Klarna.
Det lönar sig att leta bland nätbutiker efter vinyl. Jag hittade t.ex. Melody Gardot första riktiga (officiellt utgångna) LP hos hårdrockarna
http://www.hotstuff.se i Småland.
/Bofredrik