"Fabian" som försökte sälja högtalarna på Tradera svarade på min fråga om jag kan hämta högtalarna i Solna vid eventuellt vunnen auktion. Här är hans svar:
"Hej,
Stort tack för ditt visade intresse.
Det finns ett litet problem. Vi flyttade tillbaka till Tyskland 2014, av olika anledningar, efter 2 år i Sverige. Allt jag ville göra var att annonsera ut min Linn Komri till försäljning här i Tyskland, men min fru insisterade att jag skulle försöka sälja den på Tradera.com också. Jag har försökt övertala henne att det inte är någon bra idé, eftersom alla vill se varorna först. Dessutom är hon utomlands för tillfället och kan inte ens översätta alla dessa svenska e-postmeddelanden.
Om du verkligen är intresserad, trots omständigheterna, kan jag ordna en inspektion av varan hos dig med Deutsche Post.
Företaget ger dig möjlighet att kontrollera varan inom en given tidsperiod innan slutbetalning görs. Jag är ganska säker på att ett par dagar skulle vara tillräckligt för att du ska kunna bestämma om du vill köpa Linn Komri eller inte.
I annat fall ber jag om ursäkt för eventuellt besvär.
Mvh,
PS: Vänligen svara i första hand på engelska/Tyska."
Detta luktar ju blåsning lång väg. Ett riktigt klassiskt upplägg
Min favoritmening är: "Jag har försökt övertala henne att det inte är någon bra idé, eftersom alla vill se varorna först."
Han måste verkligen ha missuppfattat hur auktionssajter fungerar då ingen får se varorna innan vunnen auktion