Detta är den viktigaste tråden enligt foruminnehavaren. Och hur ofta sker det inlägg här? Är innehavare av Linn-utrustning inte intresserad av musik?
Så här skrev jag på Faktiskt.io
"Spelade lite kul musik torsdag kväll eftersom jag var ensam på landet vilket nästan aldrig händer. Så jag kunde poppa loss ordentligt. I en trä-kåk från 1850 har man liksom akustiken på plats, med mina B&W DM3:or från 70-talet (tror jag) och en Denon-receiver från typ -90 så rockade jag loss. DM3:orna är ju lite basfattiga men Denon har ju lite justeringsmöjligheter. Först ut var Sheffields direktgravering "Track Record" och det lät ju bra. Därefter var det dags för Sunn O))) Volksbühne Berlin 2006. Då ramlade högtalarfronterna av... Sedan lyssnade jag på The Beatles "Let It Be Naked" och det lät riktigt trevligt.
Alltså, varför bry sig om apparater när denna enkla anläggning låter så fantastiskt bra!
Source first gäller än. Här i fallande skala.
1 - Bra musik
2 - Bra inspelning
3- -Bra mix/master
4 - Bra återgivningsmiljö (trähus på landet
)
5 - Bra elektronik
6 - Bra högtalare
7 - Gott vin (High Fidelity Stockholm!)
8 - Bra sällskap
Just NU lyssnar jag på Mons Leidvin Takle - Power of life (YouTube - fantastiskt fotarbete) som jag även lyssnade på igår kväll, Det var andra gången högtalarskydden ramlade på golvet."
Kom igen! Nån måste väl ha lyssnat på någon bra musik på sistone? Eller vad har ni era svindyra anläggningar till?
/ B