Hej
Jag satte in denna annonsen åt en kompis som inte är *reggad* här.
På internationella forum skriver man ofta serienummer på detta sättet bla pga stöldrisken.
Dvs sätts hela serienumret ut så kan det via exempelvis handlare gå att ta rätt på var apparaten befinner sig,finns även andra sätt.
Skriver man serienumret på detta sätt så kan den seriöst intresserade ändå få en uppfattning av produktens ålder, samt vilka eventuella uppgraderingar som gjorts.
Vid seriös kontakt fås givetvis hela serienumret,man ska vara uppmärksam och misstänksam,Tonläget i Gtb hade ju en stor stöld för ngt halvår sen.Även Stereokompaniet i Umeå blev ju av med nästan allt för ngr år sen.
Jag känner till ngr söderut som haft inbrott i hemmet där just deras Linnsystem blivit stulet,man misstänkte att deras utrustning blivit spårad via nummer.
Trevligt att höras igen *nasoferm*....Tack för senast.
Pga av ovan redovisat så skriver jag inte ut hela serienumret i annonsen,det fås via telsamtal till de som är SERIÖST
intresserade.
Vill du pga detta ta bort annonsen så är det okej för mig,får då annonsera på de andra *sajterna*.
Men fundera på om det inte vore vettigt att kanske ha reglerna som jag beskrev att de fungerar internationellt,just pga det jag relaterar till.
Okej,mitt telnummer finns i annonsen,men apparaten finns ej där/här
).
Hej så länge
Peder