selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri Jun 28, 2024 07:59

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue Sep 06, 2011 10:53 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sat Sep 27, 2008 12:40
Posts: 326
Image

Varmt välkomna! // Martin & Gustaf

Mer info: http://linnhifi.blogspot.com/

_________________
Linnegatan 5, Göteborg
tel : 0760071281
martin@peoplesandschmidt.com

www.linnhifi.blogspot.com


Last edited by peoplesandschmidt on Tue Sep 06, 2011 16:15, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: Tue Sep 06, 2011 11:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
Kul! Tolkar August som September. Hoppas ni får ett vettigt rum och får till installationen bra.


Top
   
PostPosted: Tue Sep 06, 2011 16:16 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sat Sep 27, 2008 12:40
Posts: 326
HCL wrote:
Kul! Tolkar August som September. Hoppas ni får ett vettigt rum och får till installationen bra.
Tack!! ;)

_________________
Linnegatan 5, Göteborg
tel : 0760071281
martin@peoplesandschmidt.com

www.linnhifi.blogspot.com


Top
   
PostPosted: Sat Sep 10, 2011 20:04 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sun Sep 12, 2010 11:29
Posts: 280
Location: Alingsås
Var och lyssnade med grabben idag. Linns rum bäst utan snack. Dessutom spelade Martin "allt". Dvs DS till risig vinyl och allt föll på plats. Tror att Martin fått till det i bra rummet. Nu är allt relativt och över lag tyckte jag (vi) att det lät bra, bättre än det brukar på mässor men när vi kom in i Linns rum så var det bara musik. Att få lite livekänsla efter att lyssnat på alla dessa "utvalda" låtar med i huvudsak gles jazz eller pianomusik. :D
Naturligtvis fanns det undantag, de med lite billigare anläggningar spelade även rock, pop och blues men kunde naturligtvis inte tävla med Linn Klimax.
Tydligt att vinylen är tillbaka på "riktigt", i stort alla spelade vinyl eller streamade. Inte många CD-spelare längre.
I princip alla utställare hade en vinylrigg i anläggningen och det spelades mycket på dessa. På tidigare mässor har vinylriggen mest stått som dekoration, kul att vinylen är på allvar igen.

_________________
Sondek LP12/Kore/Ekos 2/Adikt -Radikal.


Top
   
PostPosted: Sun Sep 11, 2011 18:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2005 21:05
Posts: 767
Location: Göteborg
Var idag en kort sväng på mässan. Tycker också att Martin fått till installationen riktigt bra med LP12/KDS/KK/K320A. Det var uppfriskande att komma dit efter det att man besökt flera rum med s k "high-end" prylar. Också befriande att se Linns sobra design. Linn gör apparater att placeras i vanliga rum.

De flesta andra tillverkarna gör apparater som ser "groteska" ut. De verkar vara byggda att vara placerade på just mässor, men i vanliga rum - nä...

Flera utställare hade ägnat tid åt att förbättra akustiken i sina rum, vilket var positivt eftersom man då fick en bättre inblick hur de kunde tänkas låta i hemmiljö. Sedan att många inte lät speciellt bra, är en annan sak.

På tal om "groteska". Upptäckte när jag kom hem att jag missat att lyssna på de enorma hornhögtalarna Avantgarde. Hade varit intressant att höra.

De drevs av de mycket dyra svenska rörstärkarna The Lars, som dock (enligt HiFi-siten 6moon) inte ska vara bättre än min lilla integrerade förstärkare från Serbien 8)

/mvh

_________________
Inget är självklart


Top
   
PostPosted: Sun Sep 11, 2011 23:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Feb 20, 2009 22:07
Posts: 559
Location: Göteborg
torig wrote:
De drevs av de mycket dyra svenska rörstärkarna The Lars, som dock (enligt HiFi-siten 6moon) inte ska vara bättre än min lilla integrerade förstärkare från Serbien 8)

/mvh
David krossar Goliat :wink:


Top
   
PostPosted: Wed Sep 14, 2011 15:03 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sat Sep 27, 2008 12:40
Posts: 326
Stort tack till alla som besökt LINN rummet på mässan! Hört lite kommentar att LP12'n lätt bättre möt KDS på Söndag en på Lördag ... mysterium men det är möjligt ... Jag hade mer tid att justera högtalarna i lugnt o ro på Söndag och kan bekräfta ljudet var tätare på Söndag!

Jag är själve super nöjda och hade många som sa vi hade bästa ljud och helt enkelt fastnat i rummet.

Det var en kille som kommit i och var nästan aggressiv ''LINN ska bli så roligt ... VA!!''??? Jag fått honom att lugna när och lyssna till musik tills han bara frågat efter mer och mer skivor ... Han på slutet fattat att LINN gör något special för att få fram musik och ingen mer eller mindre! Jag vet inte om han var HiFi kritik, konkurrent eller hade bara köpt något dyrt och inte lika bra men han var väldigt imponerade och arg när han lämnade ... roligt!

Försökt att spela så mycket musik som möjligt som jag tänkt ska passar dom som kommit i rummet ... lite som en DJ ... var cool! Hade bara tid för lite sväng runt några andra rum men det var bara pling-plong-HiFi-inspelningar musik överallt så hade det väldigt svårt att bedöma nått! Det kan man inte hålla på med ... luriga för dom som har ingen stort kunskap av HiFi, total ointressant för dom som är musik älskare och bara en extremt tråkigt grej att håla på med!!

Underbart att få maxat LP12'n tillbaka i butiken ,,, Jimi Hendrix ,,, så fantastisk bra var du!!

P.S. Håla koll på linnhifi@blogspot.com för nästa 'Klanger och Spår' event! Jag är på konferens hus LINN nästa väcka ... spännande nya produkter på vägg!

_________________
Linnegatan 5, Göteborg
tel : 0760071281
martin@peoplesandschmidt.com

www.linnhifi.blogspot.com


Top
   
PostPosted: Wed Sep 14, 2011 16:19 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Nov 15, 2009 15:12
Posts: 248
peoplesandschmidt wrote:
men han var väldigt imponerade och arg när han lämnade ... roligt!
Jag fattar inte..?? Var han både imponerad OCH arg när han lämnade? lol! :D

_________________
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rega Planar 3 > Linn Adikt, Rega Planet, Chord Chrysalis, Naim Nait 1, Nac A5 (Linn banan-k:-), Linn Kan V, Harmonihyllan® Oden>>Black Ash


Top
   
PostPosted: Thu Sep 15, 2011 11:55 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sat Sep 27, 2008 12:40
Posts: 326
YES! BIG TIME IMPRESSED & BIG TIME ANGRY!

Som sagt, jag gissat han måste bli en konkurrent, en HiFi kritik/tidning som LINN betala ingen pengar till och han ska helst prata dåligt om eller han har nyligen köpt nått dyrt och inte lika bra!

Jag luat honom lite och spelat Arthur Pizzaro när han frågat om att lyssna till Clasical. 2 sekunder i låten han sa det lätt gammal!! Jag sa lugna när och lyssna bara! 10 minuter senare när låten var klart han sa det var ''skit bra''!! Det visst ja i förhand! Frank Sinatra vinyl dödat honom ... och mig lite ... så jäklar bra!

Roligt minneskör!

_________________
Linnegatan 5, Göteborg
tel : 0760071281
martin@peoplesandschmidt.com

www.linnhifi.blogspot.com


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited